Trening Autogenny

Przed Tobą klasyczny Trening Autogenny Schultza.

Nagrania, których będziesz używać, to nie tylko relaksacja i doraźne odprężenie ciała. To przede wszystkim część Treningu - celowego i powtarzalnego działania zmierzającego do nabycia umiejętności szybkiego odprężania swojego ciała, umysłu i emocji.

Masz przed sobą wszystkie sześć nagrań, które będą Ci towarzyszyć przez kolejnych 12 tygodni.
Korzystając z innych nagrań spotykałem się najczęściej z zawarciem wszystkich elementów Treningu w jednym utworze. Nie zawsze nauka wszystkich elementów zadania naraz jest dobrym rozwiązaniem, dlatego tutaj przyjąłem model nauki polegający na przyswajaniu umiejętności od podstawowej i dodawaniu kolejnych.

Struktura Treningu: cały trening składa się z 6 nagrań, każde nagranie stosujesz przez 2 tygodnie (lub do momentu osiągnięcia zadowalających wyników):

  • Tydzień 1-2: Trening Autogenny 1 - odczuwanie ciężaru (29 minut)
  • Tydzień 3-4: Trening Autogenny 2 - odczuwanie ciepła (31 minut)
  • Tydzień 5-6: Trening Autogenny 3 - rytm serca (33 minuty)
  • Tydzień 7-8: Trening Autogenny 4 - kontrola oddechu (32 minuty)
  • Tydzień 9-10: Trening Autogenny 5 - splot słoneczny (34 minuty)
  • Tydzień 11-12: Trening Autogenny 6 - chłodne czoło (33 minuty)

Trening Autogenny uruchamia takie procesy w organizmie, które pozwalają mu wrócić do naturalnej równowagi. Następuje naturalny wzrost odporności organizmu, który wpływa na poprawę stanu zdrowia w chorobach psychosomatycznych. Stosowany jest również w leczeniu wspomagającym zaburzeń nerwicowych, hormonalnych, lękach itp. Doskonale umożliwia radzenie sobie ze stresem dnia codziennego.

Struktura nagrania: każde z nagrań składa się z części ćwiczeniowej i ze „wstępu do medytacji”. Tematy medytacyjne dla kolejnych ćwiczeń:

  1. wyobrażanie sobie kolorów
  2. wyobrażanie sobie przedmiotów
  3. wyobrażanie sobie uczuć
  4. wyobrażanie sobie osób i wczuwanie się w ich psychikę
  5. pytania dotyczące siebie (cechy, postawy, cele)
  6. sens życia, plany życiowe

Jak zastosować Trening Autogenny?

  1. Miejsce: spokojne, przewietrzone pomieszczenie, temperatura pokojowa, powinno towarzyszyć Ci poczucie komfortu.
  2. Pozycja ciała: leżąca lub w zależności od intencji i sytuacji siedząca, półleżąca, stojąca.
  3. Czas: ćwiczenie wykonuj przynajmniej raz dziennie (najlepiej o tej samej porze) systematycznie przez co najmniej 2 tygodnie. Zalecane: na godzinę przed snem. Nie rób ćwiczenia bezpośrednio po posiłku.
  4. Zalecane słuchawki.
  5. Każdy z elementów treningu możesz ćwiczyć w różnych sytuacjach dnia codziennego.
  6. To trening relaksacyjny, wyciszający i tego się spodziewaj – jeśli Twoje ciało (lub umysł, emocje) jest zmęczone, to możesz nawet zasnąć.
  7. Celem Treningu Autogennego jest nabycie umiejętności szybkiego osiągania stanu odprężenia w sytuacjach dnia codziennego.
  8. Pod koniec ćwiczenia masz możliwość przećwiczenia różnych aspektów medytacji. Do właściwej medytacji autogennej możesz przejść po nabyciu umiejętności osiągania pełnego relaksu autogennego – wtedy odwracają się proporcje czasowe. Ponieważ będziesz zdecydowanie szybciej wprowadzać się w stan głębokiego relaksu więcej czasu możesz poświęcić na medytację.
  9. PRZECIWSKAZANIA do Trening Autogennego: gorączka, duże pobudzenie emocjonalne, spożywanie środków psychoaktywnych (narkotyki, alkohol, psychotropy, itp.).
  10. PRZECIWSKAZANIA do Trening Autogennego 2 i 5 - choroby wrzodowe.

Formularz zamówienia

  • Tak, zamawiam Trening Autogenny w cenie 29.00

Autor: Paweł R. Stań
Data wydania: 01.01.2011
Wydawca: Rara Avis Centrum Wspierania Kreatywności
ISSN: 978-83-61427-81-0
Format: MP3

Jesteś tu pierwszy raz?
Aby zamówić, załóż konto

Posiadając zarejestrowane konto będziesz w pełni korzystać z możliwości jakie oferuje Ci Psychorada. Otrzymasz dostęp do bezpłatnych narzędzi autodiagnostycznych, bezpłatnych porad, artykułów, poradników, specjalnych akcji promocyjnych oraz systemu konsultacyjnego.

Załóż konto

Aby zamówić, zaloguj się

Jeśli nie pamiętasz hasła, skorzystaj z opcji Przypomnij hasło

Jak kupować? Wybierz produkt odpowiedni dla Ciebie Podaj nam swoje dane Dokonaj opłaty Aktywacja następuje w ciągu 24 godzin od momentu wpłaty środków