Jak nie niszczyć swojego związku? cz.4

niedziela, 27 lutego 2022

:: Konsultacje i terapie z psychologiem online- umów najbliższy termin >

Związek

Jak nie niszczyć swojego związku? 

Kolejnym elementem w układance jest szukanie sprawiedliwości. Niektórzy z nas bardzo chcą ustalić czyja jest racja w danej konkretnej sytuajcji.

Tylko pytanie czy tę rację da się w ogóle ustalić?

 

Nie zawsze ma znaczenie kto zaczął, a kto skończył, albo kto komu co powiedział, czy kto zachował się gorzej. Przede wszystim nie da się tego jednoznacznie ustalic, bo każdy z nas jest przekonany, że racja jest po jego stronie, a jak dochodzą do tego emocje,a zwłaszcza trudne, to próby ustalenia mogą spowodować eskalację konfliktu, a nie jego zarzegnanie.

 

Zdarza się, że podczas spotkań z psychologiem czy terapeutą pary przekrzytują się i mówią, to niech pani oceni kto ma rację... Tylko, że w uczuciach nie jest tak, że istnieje jedna jedyna prawda. Niestety jest tak, że każdy z nad odczuwa po swojemu, być może czasem dodaje wadliwe filtry poznawcze, co oznacza że każde z nas czuje na serio to co czuje i nie jest tak, że czyjesz uczucia są mniej ważne, czy mniej prawdziwe.

 

Bardzo ważna kwestia to, to czemu czujecie w określony sposób, czemu akurat taki kontekst sytuacji powoduje, że nie możesz czuć inaczej. Skąd się to bierze? Warto się temu przyjżeć aby móć nauczyć się reagować lepiej.

 

Zamiast szukać sprawiedliwości szukajcie raczej bliskości... Znalezienie sprawiedliwosci nie zawsze daje ukojenie, a też nie zawsze jest możliwe. Bywa, że po znalezieniu sprawiedliwości zamiast lepiej czujemy się jeszcze gorzej. Po ważne jest aby się rozumieć i dawać sobie prawo do swoich uczuć, nawet jeśli ich nie rozumiemy. A zamiast udowadniania racji lepiej się przytulić. Co zresztą zalecamy!

 

Jeśli z jakiegoś powodu udowadnianie racji poszło u Was tak daleko, że nie potraficie tego przerwać i rozmawiać bez udowadniania kto co.

Nie martwcie się – jesteśmy tu żeby Wam pomagać. Być może kilka spotkań z psychologiem czy terapeutą wystarczy, a jeśli nie to jest terapia.

 

Alicja Krawczyk

Psycholog 

Pratktyk Terapii Któtkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniu

Aneta Styńska - ZnanyLekarz.pl
Anna Jabłońska - ZnanyLekarz.pl
Alicja Krawczyk - ZnanyLekarz.pl
Magdalena Kowalska - ZnanyLekarz.pl
Hanna Świerczewska - ZnanyLekarz.pl
Łukasz Choinkowski - ZnanyLekarz.pl

Masz wątpliwości odnośnie wyboru odpowiedniego specjalisty?

  • zadzwoń do nas

    +48 798 605 338

    (oddzwaniamy na nieodebrane połaczenia)
    lub +48 782 765 646 
  • lub wyślij SMS
  • albo zadzwoń korzystając z bezpłatnego połączenia
    (niebieska słuchawka w dole strony)

Jeśli od razu nie odbierzemy - oddzwonimy

Chcesz mieć dostęp do większej ilości artykułów? Załóż bezpłatne konto i sprawdź co jeszcze zyskasz >>

 

Jak kupować? Wybierz produkt odpowiedni dla Ciebie Podaj nam swoje dane Dokonaj opłaty Aktywacja następuje w ciągu 24 godzin od momentu wpłaty środków

Jeżeli potrzebujesz natychmiastowej pomocy, zadzwoń pod numer alarmowy 112 (Polska) lub udaj się do najbliższej jednostki pogotowia ratunkowego lub policji. Możesz również skorzystać z bezpłatnego kryzysowego telefonu wsparcia. Numer dla dorosłych tel. 116 123 (14:00-22:00), dla młodzieży tel. 116 111 (12:00-02:00). Nasz serwis nie jest przeznaczony dla osób znajdujących się w sytuacji zagrożenia życia.