Koniec roku to czas podsumowania i bilansu...

wtorek, 27 grudnia 2022

:: Konsultacje i terapie z psychologiem online - umów najbliższy termin >

Koniec roku

 ... co przyniósł nam rok.

 

Oceniaj postępy w realizacji swoich celów

Przypomnij sobie wszystkie trudności i wyzwania, w których czułeś, że przesuwasz swoje granice, stawiasz czoła swoim lękom i idziesz naprzód z dumą. Pogratuluj sobie, że masz siłę, której potrzebujesz, aby stawić czoła temu wszystkiemu, i pomimo okoliczności zrobiłeś to, co zrobiłeś.

Podsumuj swoje osiągnięcia na dany rok

Odpowiedź na to pytanie pomoże ci przypomnieć sobie, co osiągnąłeś w minionym roku. Sporządzanie takiej listy mniejszych i mniejszych sukcesów podnosi samoocenę, wpływa na naszą samoocenę i zwiększa pewność siebie. Zwiększa też zaufanie do naszej sprawczości, że możemy coś zrobić. Lista przydaje się również w chwilach zwątpienia i gdy nie wszystko idzie po naszej myśli. Warto spojrzeć wstecz i przypomnieć sobie, z iloma sytuacjami mieliśmy do czynienia w przeszłości. Dzięki temu obecne wyzwanie nie jest tak straszne, jak początkowo myśleliśmy.

Koniec roku to czas podsumowań. Zwykle podsumowujemy to, co osiągnęliśmy, a czego jeszcze nie możemy zrobić. Zastanawiamy się, jaki był miniony rok, jakie zmagania nam przyniósł, czego się nauczyliśmy, co mieliśmy do stracenia... Czasami zadajemy sobie pytanie, czy byliśmy wtedy szczęśliwi. Wiemy, że każdy koniec oznacza również początek. Otwieramy serca na nowe czasy, robimy plany i postanowienia, bo wierzymy, że gdy zostaną zrealizowane, będziemy szczęśliwi... Zapisujemy je, ale często w pierwszych tygodniach po prostu umykają. Dlaczego tak się dzieje, skoro każdy z nas chce być szczęśliwy w przyszłym roku? Badania psychologiczne pokazują, że możemy sobie pomóc w byciu szczęśliwym.

Zidentyfikuj obszary, w których mogłeś zrobić to lepiej

Przyjrzyj się sprawom, które może nie poszły najlepiej. Zobacz, czego cię nauczyły i jakie wnioski wyciągnąłeś. Bywa, że sytuacje w których z pozoru nie poszło nam najlepiej.

Niezależnie od tego jak na pierwszy rzut oka wygląda twój bilans – warto podziękować sobie za miniony rok. Czasem samo przetrwanie już jest sukcesem. Okoliczności minionego roku były trudne dla wielu osób, być może dla ciebie też, zatem bądź wdzięczny sobie za to, że przetrwałeś.

Pomyśl o tym, co pomogło ci przetrwać, albo kto ci pomógł. Może warto zapraszać, to lub tego kogoś,  do życia częściej?

 

Alicja Krawczyk

psycholog >
P
raktyk Terapii Któtkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniu

Masz wątpliwości odnośnie wyboru odpowiedniego specjalisty?
Zadzwoń do nas +48 798 605 338 lub wyślij SMS.

 
Aneta Styńska - ZnanyLekarz.pl Łukasz Choinkowski - ZnanyLekarz.pl Alicja Krawczyk - ZnanyLekarz.pl
Anna Jabłońska - ZnanyLekarz.pl

Hanna Świerczewska
psycholog,psychotraumatolog, psychoonkolog

Ewa Ambroziak
psycholog, coach

Barbara Wysocka
psycholog, terapeuta SFBT

   


Brak terminów dla nowych klientów do końca 2022. Magdalena Kowalska - ZnanyLekarz.pl

 

 

Masz wątpliwości odnośnie wyboru odpowiedniego specjalisty?

  • zadzwoń do nas

    +48 798 605 338

    (oddzwaniamy na nieodebrane połaczenia)
    lub +48 782 765 646 
  • lub wyślij SMS
  • albo zadzwoń korzystając z bezpłatnego połączenia
    (niebieska słuchawka w dole strony)

Jeśli od razu nie odbierzemy - oddzwonimy

Chcesz mieć dostęp do większej ilości artykułów? Załóż bezpłatne konto i sprawdź co jeszcze zyskasz >>

 

Jak kupować? Wybierz produkt odpowiedni dla Ciebie Podaj nam swoje dane Dokonaj opłaty Aktywacja następuje w ciągu 24 godzin od momentu wpłaty środków

Jeżeli potrzebujesz natychmiastowej pomocy, zadzwoń pod numer alarmowy 112 (Polska) lub udaj się do najbliższej jednostki pogotowia ratunkowego lub policji. Możesz również skorzystać z bezpłatnego kryzysowego telefonu wsparcia. Numer dla dorosłych tel. 116 123 (14:00-22:00), dla młodzieży tel. 116 111 (12:00-02:00). Nasz serwis nie jest przeznaczony dla osób znajdujących się w sytuacji zagrożenia życia.