PP - Jak działać w PP, aby mieć z tego pieniądze?

<< powrót na stronę "Dla Partnerów"   |   Wejście do Programu Partnerskiego Psychorada.pl >>


Sposobów na zarabianie w programach partnerskich opisano kilkadziesiąt jeśli nie kilkaset. Każdy twórca ma swoją teorię na temat tego jakimi technikami najlepiej jest zarabiać, by odnieść sukces. Jak to się jednak dzieje, że mimo tak wielu dostępnych sposobów, tak niewielu Partnerów zarabia kwoty, które z powodzeniem pozwolą utrzymywać się z takiej działalności?

Podstawowe powody są następujące:
1. Brak systematycznego zaangażowania.
To co w typowej pracy stacjonarnej nikogo nie dziwi, czyli konieczność codziennej obecności w wyznaczonym miejscu w wyznaczonych godzinach, w działalności on-line`owj rozpływa się w nicości czasoprzestrzennej. Wynika to z faktu, że mało osób ma wpojony nawyk codziennej systematycznej pracy, czy to na działalność partnerską czy na dowolną inną. Ale niestety, bez systematycznego codziennego zaangażowania nie ma i nigdy nie będzie spektakularnych efektów.


Gdy w 2005 roku zaczęłam współopracę z ZM jako manager Złotego Programu Partnerskiego łączne miesięczne zarobki Partnerów wynosiły około 3500 zł. Gdy odchodziłam w marcu 2010 roku Partnerzy zarabiali miesięcznie łącznie już 65000 zł. Obecnie jest to już kwota 77 000 zł (za grudzień 2010). Jeśli ktokolwiek sądzi, że dzieje się tak dlatego, że nad ZM czuwa opatrzność boska, która daje tak wysokie zyski Partnerom za nic, to jest w błędzie. Aby Partnerzy mogli zarabiać (czyli mieli CO polecać i wiedzieli JAK to robić), cały sztab ludzi codziennie po kilka czy kilkanaście godzin dziennie non stop pracuje. Dzień w dzień tworzy się nowe wartości, generuje nowe pomysły itd. Codziennie najlepiej zarabiający Partnerzy rozszerzają swój obszar w internecie o nowe osoby klikające w ich linki czy też zapisujące się do ich list mailingowych. Nic nie dzieje się samo z siebie.

Ta zasada dotyczy każdej działalności – czy to biznesu stacjonarnego czy on-line`owego. Jeśli się z całego serca nie zaangażujesz, to na pewno Ci się nie uda. Zyski nie biorą się z nikąd. Zyski biorą się z systematycznego zaangażowania w daną działalność. Dopiero po pewnym czasie możesz odpuścić i wylegiwać się z przyjemną świadomością, że stworzyłeś SYSTEM, który generuje Ci pasywne dochody. Najpierw jednak musisz go stworzyć.

Większość osób przystępujących do PP ma nadzieję, na szybkie i łatwe zarabianie pieniędzy. I oczywiście może tak być. Jednak dotyczy to niezwykle małego procentu szczęściarzy, którzy we właściwym momencie utrafili swoim pomysłem marketingowym we właściwe miejsce. Cała rzesza pozostałych Partnerów nie osiągnie spektakularnego sulkcesu, jeśli na stałe nie będzie angażować się w działania partnerskie.

  1. Mylne wyobrażenie o umiejętnościach, które trzeba posiadać by w PP zarabiać
    Gro Partnerów przystępuje do współpracy z wybranym PP z nadzieją o powiększaniu swojego budżetu. Jednak już na samym początku szybko się zniechęcają, ponieważ dowiadują się, jak wiele umiejętności należy posiadać, aby być skutecznym partnerem. Mówię tu oczywiście o znajomości obsługi programów graficznych, htmla, skryptów, autoresponderów, połączeń pomiędzy tymi narzędziami, biegłości w poruszaniu się po internecie. Dodatkowo nowy Partner dowiaduje się, że musi posiadać stronę WWW, bloga, profile w serwisach społecznościowych, na mikroblogach itd. Ta masa informacji dla osób początkujących jest naprawdę przytłaczająca i wprowadza duży chaos w jego działania. W dodatku zupełnie niepotrzebnie.

    Aby skutecznie działać jako Partner nie trzeba tego wszystkiego umieć czy posiadać. To co trzeba zrobić na początek to dokładnie przeczytać kolejny punkt ;)

  2. Brak opracowanego planu działania.
    W każdej działaności życiowej konieczne jest opracowanie planu, aby wiedzieć dokąd się zmierza i jaką drogą. Jeśli jedziesz na wycieczkę w dowolne miejsce na świecie, to ustalasz sobie trasę czy to za mapie czy za pomocą GPSa, wybierasz środek transportu, szukasz miejsca noclegowego itp.

    Dokładnie tak, jak w przypadku wycieczki, warto zaprojektować swoje działania zawodowe.

    Zacznij od:
    a. Ustalenia CELu Twojej działalności w PP

    - Czy jest to działalność dodatkowa wspierająca zarabianie w Twoich obecnych serwisach internetowych czy ma stać się działalnością główną?
    - Czy posiadasz serwis tematyczny, a to oznacza, że musisz trzymać się jednej głównej tematyki? – np. prowadząc serwis psychologiczny warto koncentrować się na produktach z tej dziedziny. Mogą to być poradniki, szkolenia, konsultacje.
    - Czy jest to serwis „plotkarski” w którym możesz polecać produkty z wielu różnych tematyk?
    - Czy jest to Twój profil w serwisie społecznościowym i dotyczy wyłącznie Ciebie, Ciebie i jeszcze raz Ciebie. Co może w takim przypadku być produktem, który stanie się niejako wizytówką Ciebie? Jeśli zawodowo zajmujesz się wyciąganiem ludzi z dołków finansowych, możesz polecać jako ekspert literaturę obowiązkową z tego właśnie zakresu.
    - A może w ogóle nie masz serwisu i na razie nie chcesz mieć?

    b. Określenia KWOTY, którą chcesz zarabiać w PP w ciągu najbliższych 3/6/9/12 miesięcy
    Zastanów się który produkt lub z dostępnych w PP najłatwiej Ci to umożliwi. Nie marnuj swojej energii i czasu na działania bylejakie, które może dadzą Ci dobry wynik finansowy a może nie. Szanuj swój czas, bo czas to pieniądz ;) Jeśli masz działać to działaj tylko w takim kierunku, który w najszybszy możliwy sposób przybliży Cię do realizacji Twojego planu finansowego. Przykładem niech będzie świąteczny konkurs ZM, które planowały, że uzyskają maksymalnie 10 000 poleceń w akcji „Upoluj sobie prezent” w której w planach było rozdanie 10000 prezentów, a rozdano > 15000.

    Określenie kwoty czy ilości kliknięć, która Cię satysfakcjonuje, ułatwi Ci wymyślenie metod i sposobów, które pomogą Ci zrealizować Twój cel. Inaczej będziesz działać mając plan na 300 zł, a inaczej na 3000 zł. Motywacja i zaangażowanie dla obu tych kwot jest zupełnie inna.

    Nie myśl o zarobieniu 300 zł prowizji. Po,myśl JAK zarobić ?000 zł! Skoncentruj się na kwocie która da Ci satysfakcję i tak modeluj swoje działania, by kwota ta stała się dla Ciebie realna.

    c. Dobrania MIEJSCA w internecie, które najszybciej wygeneruje Ci spodziewaną ilość kliknięć czy sprzedaży, a więc miejsca w którym znajduje się najwięcej osób zainteresowanych produktem lub grupa produktów tematycznie związaną z zainteresowaniami danej grupy internautów. Zastanów się, w jakich miejscach sieciowych najlepiej się pojawić z linkiem partnerskim dotyczącym polecanego przez Ciebie produktu, aby uzyskać jak największą ilość oczekiwanej przez Ciebie akcji, a więc kliknięć w link. To może być forum, facebbook, serwis z artykułami, blog kogoś innego itp. Wszystko zależy od tego w jakie miejsce celujesz. Polecając konsultacje psychologiczne skuteczniejsze będzie pojawienie się na forach psychologicznych, w których omawiane są problemy z tej tematyki, nie zaś na forum motoryzacyjnym. Zawsze dobieraj właściwy produkt dla właściwego miejsca.


    d. Wymyślenia METODY promocji
    Pamiętaj, że w internecie, tak samo jak w każdej innej sferze życia, są osoby, które są skłonne wydać małą lub dużą kwotę za tę samą usługę lub produkt. A przykład niech posłuży chociażby salon fryzjerski. Są salony gdzie zwykłe strzyżenie kosztuje 30 zł, a są salony gdzie za tę samą usługę zapłaci się 100 zł lub więcej. Każdy z tych salonów przeznaczony jest dla innej grupy klientów. W programach partnerskich również są produkty tanie i drogie. Nie zniechęcaj się ani do jednych, ani do drugich, ponieważ tylko dobre wybranie miejsca do polecania Twojego linku partnerskiego zadecyduje o tym, czy znajda się chętni na taki produkt czy nie. Jeśli nie działa polecanie tanich produktów, możesz spróbować polecać droższe, np. zamiast pojedynczego ebooka, zacząć polecać pakiet.
    To co dla Ciebie istotne jeśli chodzi o cenę produktu, to to, że do zakupu taniego produktu, łatwiej zachęcić internautę. Do droższego znacznie trudniej, ale… Możesz sprzedać 100 sztuk produktu X, aby zarobić 1000 zł, a możesz sprzedać tylko 5 by zarobić tę samą kwotę. Możesz też mieszać produkty i w jednym miejscu polecać jeden rodzaj w drugim drugi, albo raz taki, a raz inny. Tylko od Ciebie zależy jaki wariant zarabiania wybierzesz.

    Znalezienie właściwej metody promocji dla danego produktu to najtrudniejsza część Twojego planu w działalności partnerskiej. Może też zająć Ci najwięcej czasu takie dobranie produktów dla danych grup, by sprzedaż polecanych produktów była na satysfakcjonującym Cię poziomie.

  3. Zaniechanie działań po krótkim czasie ze względu na brak oczekiwanych efektów.
    Człowiek powinien w życiu zajmować się tym, co go faktycznie kręci. Jeśli lubisz internet to PP może być Twoim stałym źródłem dochodu. Jednak jeśli traktujesz PP jako maszynkę do szybkiego zarobienia pieniędzy, to jest to żyjesz iluzją o bogactwie. Tylko robiąc to co się kocha, można się temu poświęcić bez reszty. Wtedy nawet niepowodzenia nie zniechęcają, tylko stają się większą motywacją do jeszcze intensywniejszego działania, by zrealizować swój upragniony cel.

    Według różnych badań statystycznych osiągnięcie stabilizacji finansowej w działalności gospodarczej to okres od 3 do 5 lat. To czas rozwoju przedsięwzięcia. Po tym czasie zyski powinny być już na takim poziomie, jaki się planowało lub znacznie wyższym.

    W e-biznesie opartym o PP jest znacznie łatwiej, bo po pierwsze nie trzeba ponosić kosztów związanych z prowadzeniem działalności, a po drugie każde Twoje działanie on-lineowe będzie dla Ciebie procentowało tak długo, jak długo będzie istniało miejsce sieciowe do którego dotarłeś. Zatem jeśli codziennie zamieścisz właściwy wpis ze swoim linkiem partnerskim w 10 miejscach (fora, serwisy społecznościowe, artykularnie, blogi, komentarze do artykułów etc.) to po 365 dniach roku, będzie Twoich linków w necie 3650. To tak jakbyś miał bazę 3650 osób zainteresowanych (czyli dobrze stargetowanych) tym, co polecasz. I wcale nie musisz mieć do tego swojej własnej strony WWW. Strony innych będą działały dla Ciebie, nawet o tym nie wiedząc.

A jak to wszystko wprowadzić w życie?

Najlepsza metoda zarabiania jest jedna – ZACZNIJ DZIAŁAĆ. Masz w tym celu tylko jedno narzędzie – Twój własny link partnerski. On jest Twoją reklamą, jest Twoim bezpłatnym, niezniszczalnym, zawsze gotowym do działania 24-godzinnym pracownikiem, a co najważniejsze może być w wielu miejscach jednocześnie. Zatem publikuj go wszędzie tam, gdzie możesz to zrobić (oczywiście bez znamion spamu).

Aneta Styńska była managerem Złotego Programu Partnerskiego w latach 2005-2010. Obecnie koncentruje się na rozwoju swojego Programu Partnerskiego Psychorada.pl oraz edukacji e-biznesowej dla osób, które chcą związać własną działalność zawodową z tym obszarem biznesu.

Jak kupować? Wybierz produkt odpowiedni dla Ciebie Podaj nam swoje dane Dokonaj opłaty Aktywacja następuje w ciągu 24 godzin od momentu wpłaty środków