Jak zadbać o zdrowie psychiczne?

środa, 17 marca 2021

:: Konsultacje i terapie z psychologiem online- umów najbliższy termin >

depresja

Jak zadbać o zdrowie psychiczne?

Zdrowie psychiczne jest równie ważne zdrowie fizyczne. Kiedy doświadczamy stresu, smucimy się, czy zmagamy z zaburzeniami/chorobami psychicznymi, ciało również cierpi.

Co możemy zrobić? Zadaj sobie pytanie: Co lubię robić? Co sprawia, że czuję się lepiej? Co mogę zrobić by poczuć się lepiej? Co to jest?

Może taniec? Jeśli tak, tańcz! Taniec to ruch. Ruszaj się - Aktywność fizyczna zawsze poprawia nastrój, ponieważ powoduje wzrost poziomu hormonów szczęścia. Endorfiny, które wytwarzają się w trakcie ćwiczeń mają pozytywny wpływ zarówno na zdrowie psychiczne, jak i fizyczne. Jeśli wolisz pływać - pływaj! Każda forma aktywności jest dobra, jeśli jest dobra dla Ciebie i ją lubisz.

Może medytacja? - Zacznij medytować Medytacja jest dobrym sposobem na zachowanie dobrego zdrowia psychicznego. Medytując ćwiczysz mózg, trenujesz swoją uwagę, może zwiększyć się twoja odporność na trudy i niewygody.

Spacer? - Czemu nie? Kontakt z naturą wycisza, uspokaja, możesz głębiej pooddychać, dotlenić się, to zawsze dobrze wpływa na samopoczucie we wszystkich aspektach. Naukowcy odkryli, że osoby które mają więcej drzew i zieleni w swoim otoczeniu, rzadziej zapadają na depresję. Wystarczy, że patrzysz na rośliny, że one są gdzieś blisko, nie ma znaczenia czy to las czy park, wybierz miejsce do którego masz łatwy dostęp.

Znajomi, przyjaciele? Bez wątpienia, kontakty społeczne, są bardzo ważne, jesteśmy stworzeniami stadnym. Potrzebujemy bliskich, towarzystwa, obecności innych ludzi, rozmowy. Możemy poczuć się kochani, lubiani, docenieni. Poza tym kontakt z innymi jest szansą do rozwoju, warto z niej skorzystać.

Poszukuj! Bądź badaczem, szukaj nowych aktywności, które dają frajdę i nowe wrażenia. Dowiedz się czegoś nowego, naucz się grać na gitarze, a może na perkusji. Przypomnij sobie jakieś marzenie z dzieciństwa i spróbuj je zrealizować.

A jeśli to wszystko zawiedzie? Idź po pomoc, do profesjonalisty. Jeśli poczujesz się smutny, sfrustrowany lub niespokojny, możesz rozważyć podjęcie terapii. Nie ignoruj ​​pierwszych sygnałów, że coś jest nie tak.

 

Alicja Krawczyk
psycholog >

 

Aneta Styńska - ZnanyLekarz.pl
Anna Jabłońska - ZnanyLekarz.pl
Alicja Krawczyk - ZnanyLekarz.pl
Magdalena Kowalska - ZnanyLekarz.pl
Hanna Świerczewska - ZnanyLekarz.pl

Masz wątpliwości odnośnie wyboru odpowiedniego specjalisty?

  • zadzwoń do nas

    +48 798 605 338

    (oddzwaniamy na nieodebrane połaczenia)
    lub +48 782 765 646 
  • lub wyślij SMS
  • albo zadzwoń korzystając z bezpłatnego połączenia
    (niebieska słuchawka w dole strony)

Jeśli od razu nie odbierzemy - oddzwonimy

Chcesz mieć dostęp do większej ilości artykułów? Załóż bezpłatne konto i sprawdź co jeszcze zyskasz >>

 

Jak kupować? Wybierz produkt odpowiedni dla Ciebie Podaj nam swoje dane Dokonaj opłaty Aktywacja następuje w ciągu 24 godzin od momentu wpłaty środków

Jeżeli potrzebujesz natychmiastowej pomocy, zadzwoń pod numer alarmowy 112 (Polska) lub udaj się do najbliższej jednostki pogotowia ratunkowego lub policji. Możesz również skorzystać z bezpłatnego kryzysowego telefonu wsparcia. Numer dla dorosłych tel. 116 123 (14:00-22:00), dla młodzieży tel. 116 111 (12:00-02:00). Nasz serwis nie jest przeznaczony dla osób znajdujących się w sytuacji zagrożenia życia.